Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 13, 2010

Cerita Raya

10september2010..hari jumaat..
bangun pagi..mandi manda..
siap ke masjid untuk solat raya aidilfitri..
dah sampai masjid baru teringat..mandi pagi tadi terlupa nak niat mandi sunat aidilfitri..
sangat merugikan..terlepas peluang untuk tambah pahala setahun sekali ini..(-_-'')
beza hanya pada niat..perbuatan yang sama..harap tak lupa pada tahun hadapan..
sembahyang di masjid ss19 subang jaya tak seperti di masjid berdekatan rumah saya..
kalau masjid di kepong..yang penuh ialah bangsa asing indonesia, bangladesh dan lain-lain..
boleh lah menikmati suasana sembahyang raya di negara orang!!(-_-!)
mana tak nya pandang kiri kanan orang bangsa asing..
di subang jaya masjid dipenuhi warganegara Malaysia..alhamdulillah..
balik masjid terus ke rumah mak ngah..boleh dikatakan berkumpul di rumah makngah..
duduk-duduk makan-makan ngumpat-ngumpat..
memang dah macam orang tua..melepak pun dengan makcik pakcik..
salam-salam..tak banyak sangat duit raya..mungkin dah besa..(harap mereka tak menilai dari saiz badan..kehkehkeh;p)
pengetahuan tambahan ye anak cucu..
ibu/nenek kamu sudah pandai menganyam ketupat bermula tahun lepas..2009..di usia 20 tahun..
konon nak jadi menantu kesayangan pandai anyam ketupat..
sekali dapat tau family belah abi/atok kamu pakai nona segera je.. (-_-!)
tak mengapa..itu tetap pencapaian hidup ibu/nenek..
yang 'cartoon' nye..taun ni nak menganyam ambil masa 20 minit (mungkin lebih)
untuk menganyam sebiji ketupat..
owh..jangan salah sangka..itu untuk ketupat pertama dan kedua je..
lepas tu dah laju..kira 5 minit satu la..(yeke??)
apa pun semoga ilmu anyam ketupat ni berkat dan tak lupa sampai tua..
insyaAllah..panjang umur ibu/nenek ajar anak cucu semua ye..
2 malam sebelum raya kita anyam sama-sama ok!!
tu je kot nak cerita..gambar raya sekeping pun takde..
faham tak ape maksud dia??(raya tak macam raya)
harap raya tahun hadapan dah ada DSLR dan yang penting suasana sangat ceria dan bahagia..
semoga sempat bertemu ramadhan dan syawal akan datang..(^_^)
thats all..thanks..

Tuesday, September 7, 2010

Good Luck Ayem..

mungkin ayem tak baca ni..
tapi cuma nak kongsi..
ayem bukan sebarang-barang manusia dalam hidup akak..
akak tak ada adik selain ayem..
walaupun tak seibu sebapa..
tak tahu macam mana boleh rapat dengan ayem..
tapi akak bangga cerita dekat orang akak ada adik angkat nama Halim..
harap ayem pun bangga ada akak mcm akak..hehe(^_^)
ayem..maaf sangat tak dapat hantar ayem ke klia mlm tu..
akak betul-betul tak dapat hantar..
sedih sangat bila baca massage ayem kata dah nak naik kapal terbang..
tak tau bila kita boleh jumpa lagi..
akak nak menangis time baca massage ayem..
akak taip ni pun akak nangis teringat tak dapat hantar ayem..
hanya doa yang mengiringi pemergian ayem..
akak dah janji..insyaAllah ayem balik, akak cuba sedaya upaya jemput ayem ye..
last kita jumpa time akak jenguk ayem time ayem spm kan??
akak tak sempat bagi ayem hadiah spm..
ayem nak pergi pun akak tak bagi apa-apa..
besday ayem nak dekat..pun akak tak dapat bagi apa-apa..maaf yem..
ayem..akak pernah tanya lecturer boleh ke beradik angkat..
ustaz kata balik pada tujuan..akak jawab kalau mendorong dalam pelajaran..mendorong kepada kejayaan dalam kehidupan..ustaz kata takde salahnya..
akak takde adik..ayem la adik akak..seronok tengok ayem berjaya..
ayem jangan lupa akak ye..
maaf tak dapat laksanakan tanggungjawab sebagai seorang kakak yang sempurna..
ayem belajar rajin-rajin ye..akak tunggu ayem balik..(,")