Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 13, 2010

Guru Yang Cemerlang


hari ini..petang tadi..saya dah selamat ajar anak saudara tunggang basikal..ye!tunggang basikal..bukan tolak basikal seperti yang dia buat sebelum-sebelum ni..;)

adat nak mengajar..pasti lah kena pukul (bahasa manja babab-babab) sikit...sikit je ye..tak payah la susah-susah nak pergi report kat jabatan kebajikan masyarakat ke keselamatan dalam negeri ke..itu semua tak perlu ye..-_-''

sekejap je saya ajar.."ea!!pegang handle tu betul-betul!jangan goyang-goyang kiri kanan..strait je.."baca dengan nada garang ye..

setelah itu pegang je pinggul basikal tu..pegang je mana yang boleh capai..agak-agak dia dah bawa stabil tu lepas kan pegangan..yewyyywww!!!mizi dah pandai bawa basikal!!

cemerlang tak??cemerlang tak??haahaha..gelak dengan nada kejam..

(sebenarnya mizi boleh bawak basikal yang lebih kecil dari basikal yang dia bawa tadi..basikal ni lebih berat dari yang dia selalu bawa..lagi satu basikal ni lagi besar..jadi dia sampai tak sampai je kaki..itu adalah antara faktor sekejap je saya boleh jadi cikgu yang cemerlang..sebab beliau dah ada pengalaman ye..jadi tak susah dah nak ajar...)

okeyh..lepas bagitahu rahsia tersebut, rasa-rasa nya bukan guru je yang cemerlang..tapi anak murid (mizi) sebenarnya yang cemerlang..hehhehhehe..;p

meh tengok muka orang-orang cemerlang meh..



kembang kempis hidung ya setelah berjaya mendidik anak saudara menunggang basikal dan kembang kempis juga kerana semput mengejar budak yang dah terror bawa basikal..-_-!
harap boleh kurus..ngahahahh;p



ok, ain kata dia menyampah nak tengok gambar-gambar ni..sebab dia cemburu ye gambar dia takda dalam ni..hehehehh..sapa suh masuk rumah awal sangat..mentang-mentang tadi dia bolot main sorang..(sebelum mizi reti menunggang basikal) habis lah esok pasti berebut nak tunggang basikal..-_-!

thats all..thanks.. ;)

6 comments:

  1. cewah , dah jadi ckgu . hehehee

    penyayang nye ckgu ni . hehe

    Jom undi tira kat bpm . nombor 215 !

    ReplyDelete
  2. hehe..thanks..i will k..best of luck dear!;)

    ReplyDelete
  3. jadi cikgu plak dia ...
    mst anak murid x rasa apa2 ble kn marah
    hahaa

    ReplyDelete
  4. haha! memerlukan tahap kesabaran yg tinggi!
    kannn ?;)

    ReplyDelete