Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 17, 2010

Impian Tercapai


okeyh..ni tak termasuk dalam list Impianku time kat PLKN..yang ini impian baru..sejak-sejak membesar menjadi wanita nih..apakah???

ya!impian untuk memakai cincin emas..bukan la mengada-ngada sangat..tak boleh ke ko pakai je cincin silver tuh??3,4 ringgit pon dapat..jawapan nya: tak boleh!

okeyh..penah la pakai..tipu ahh tak penah pakai..bukan anak orang kaya yang lahir-lahir disalut emas permata..ecehhh..

tapi kulit ini sangat sensatif..dan memerlukan emas tulen ye..kalau tak dia (kulit) akan melecet merah-merah dan sebagainya..

okeyh..dah cerita sampai kulit..jadi, lepas ini kalau ada rasa-rasa nak bagi hadiah, sila lah belikan emas tulen ye..;)

dulu kecik-kecik umi bagi pakai barang kemas..lepas tuh dapat anak yang cerdik pandai..dapat duit raya pergi jaya jusco dengan kaum kerabat sanak saudara..pergi la beli yang anting-anting plastik tuh! lepas tu tak dan-dan nak tunggu sampai rumah, pakai siap kat situ jugak..pergi bukak anting-anting emas then pakai la yang plastik tuh..

sampai-sampai rumah umi tanya mana anting-anting emas tu???cuba teka apa jawapan saya??teka cepat..saya bagi masa.......
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

sudah??jawapannya..tak tahu..agaknya dah terbuang..mungkin dalam plastik yang saya beli anting-anting plastik tuh..-_-''

yaAllah, jangan lah suatu hari anak saya buat macam tu kat saya..gugur jantung den ni hah..nasib baik la umi seorang yang sangat redha dan tawakkal..ye..sangat tabah!!(muka serious)

jadi semenjak itu rasanya saya dah tak berani nak pakai emas..sampai lah dah nak abis sekolah tu..baru mula berminat balik..(membesar menjadi wanita) ngahahah..

tragis dan menyayat hati kan cerita tersebut..-_-''

okeyh..cerita tersebut sudah berlalu lebih dari 10 tahun..sekarang nak cerita perkara yang membahagiakan pula..sila senyum..^__^

baru-baru ini, saya dan lelaki idaman saya Mohamad Naim, telah mengunjungi sebuah kedai emas yang diberi nama Poh Kong.. okeyh ayat boleh belah ye..macam karangan UPSR je..tahulah dulu dapat A..okeyh..tak riak..;p

sambung cerita tadi, kami pun duduk bersantai di kedai emas tersebut..okeyh..


o.O
takkan kot..ribu riban tuh...mustahil...mustahil buat masa sekarang sebab belum bekerjaya ye..

lagi tak lahh..mungkin selepas duit banyak terlebih..lepas anak-anak dah beli buku baju kasut sekolah..ada lebih banyak boleh beli yang ini.. =,)


datang nak cari cincin belah rotan yang di idam-idamkan je pon..tak lah high test sangat kan..belah rotan je Mohamad Naim..apa lah sangat..;p

selalu sebut kat Mohamad Naim..takpe lah..nanti dah dapat gaji sendiri saya beli..tetapi lelaki idaman saya baik sangat..^_^ faham tak situasi dia sekarang??

menguji tahap kemahiran Mohamad Naim mengambil gambar..okeyh..excellent..;) nampak habis segala jerawat..fokus cincin laa..cincin!!

menguji kebolehan diri sendiri...see..siap bling-bling lagi emas kat jari tembam tuh!!

okeyh..kiss and hugs for my dream guy..apakah???

terima kasih ya Mohamad Naim..kerana hadir dan membahagiakan saya..taip ni pon menitik-nitik air mata..percaya tak??percaya laa.... T_T

doakan saya dapat jadi hamba yang solehah,isteri yang solehah buat awak, ibu yang solehah buat anak-anak kita, anak yang solehah buat umi ayah mak dan abah..adik yang solehah pada akak-akak kita dan abang-abang awak,akak yang solehah buat adik awak..jiran yang solehah buat jiran-jiran kita..semoga Allah permudahkan segala urusan kita..

nanti dah tak payah bagi cincin merisik ye..bagi cincin tunang dengan nikah je..hahahahh..nak jugak....;p takpe..tak payah yang mahal-mahal pun takpe..kalau nak yang mahal nanti saya tambah duit sendiri eh..;p

eh, message lelaki idaman dah sampai..okeyh..takat ni je lah..dah panjang berjela pun..ngehhehhehh..

thats all..thanks.. ;)

thank you Allah..u closed one window..
but u gave me a door.. ;)

3 comments:

  1. aww sweetnye..tp sy lg suke silver.hehee =)

    ReplyDelete
  2. hehe..sweet kan..^_^ secara jujurnye..sy pon lg suke silver!!!!tok pun...tp emas putih mahal..dan takde nilai...mgkin sy akan beli lpas dh baya cukai sume2..brg ank2 nk skolah..pastu dh abis baya kete rumah..haa...pastu sy bli silver impian..siap batu permata lg..(sila rujuk gambar gelang eams putih..-_-" idaman tu..

    ReplyDelete
  3. hahaha.tu betol. nati ade duit lebih bru boleh bli lah.=)

    ReplyDelete