Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 24, 2011

Cerita Cinta Si Hantu Rangka Ayam


hah..ni bukan cerita macam hantu mak limah tuuu..kalau cerita hantu pun macam pontianak harum sundal malam laa..sebab hantu dia comey....^_^,



ye..kecintaan ini sudah bermula bertahun-tahun lamanya..lamaaa..
teringat zaman kat asrama Idrisiah..bila bulan puasa, pergi bazar ramadhan wakil-wakil je..kalau tak, mau penuh bazar tu nanti dengan student idrisiah sajee...pemandangan di pasar malam akan kehijauan warna baju batik kesayangan..T_T ohh rindunya...

ok, dan kebanyakkan yang ditempah antaranya rangka ayam laa..lepastu gantung kat tingkap..buka puasa makan nasi dulu kat dewan makan..ingat nak makan rangka ayam lepas prep ke..kan..sekali lepas balik buka puasa singgah laa masuk bilik prep ingat nak ambil bauuu dulu ke kan..tak pun sempat laa nak kokak leher ayam dulu ke kan.., masuk bilik prep, tengok rangka dah jadi halimunan!! si kucing dah buka puasa dulu dengan rangka ayam tersebut..T_T

indahnya kenangan-kenangan tersebut..tapi dengan rangka ayam memang tak dapek nak dipisah ehh..memang delicious ahh..

disebabkan saya menjadi hantu rangka ayam yang comey macam maya karin...makanya orang yang jual rangka ayam kat pasar malam rumah saya pun dah kenal laa..dah macam adik beradik dah haa..tinggal dia taknak bagi free jee..yelah..saya pun kalau dengan adik beradik tak la nak kejam sangat..takkan nak punah kan perniagaan adik beradik..ye dak?? kita kena bantu bagi maju...

kira yang jual rangka ayam kat pasar malam dekat-dekat rumah saya ni kalau tak nampak muka saya minggu tu mesti gelisah arr...

saya kalau nak datang lambat punn boleh..dia siap dah bagi nombor telefon dah..boleh order-order..kalau agak teringin nak makan walau takde pasar malam haritu dia boleh arr delivery..eh!tu tipu..yang delivery tu tipu..yang tang tu je..yang lain kisah benar..-_-''

punya la kamcing bagai aur dengan tebing kan..kisah bermula dengan hantu rangka ayam..dengan kisah rangka ayam pun kita boleh dapat kawan macam adik beradik..memang selalu bagi saya yang besar-besar..agak tak cukup besar dia tambah laa apa yang patut bagi besar jugak..sebab tu laa perut ni pun dah tak reti nak kecik dah..asyik besarr je kan..-_-''

dia pun dah kenal saya..saya suka yang panas-panas..kalau saya bagitahu nak pergi pasar malam, dia goreng khas special tuk saya..memang saya sampai dalam kuali lagi..angkat-angkat konon nak bagi yang hotttt la kat i..sekali masuk rangka plastik lobang..masuk lagi..lobang..sampai 5,6 lapis jugak laa..sekarang dah bijak dah..dia dah beli yang lapik letak time panas-panas tu kan..

lepas tuu..ada lagiii..saya ni suka makan sos banyak-banyak..haa..dia memang simpan ahh stok untuk saya ni..kira kalau saya pergi beli tu dah tak perlu mintak extra cili..memang sayang ahh kat diorang..menjaga costumer kesayangan diorang nih..dulu sorang je yang kenal saya...sekarang 3,3 dah kenal dahh...

saya suka sangat beli rangka ayam atas sebab lain, lepas saya makan saya boleh laa kongsi dengan kucing-kucing saya...feveret food kami sama..-_-''

saya ada jugak bercadang ingat time kenduri kawin nak jamu rangka ayam jee..ok dak???hahahaha..tak beradab sungguhhh..;p

ok lah..itu je cerita cinta si hantu rangka ayam..mana-mana penulis skrip yang berkenan sila dapat kan izin untuk copy cerita ni..tau best sangattt..kan??

stop merapu!
thats all..thanks..;)



6 comments:

  1. sedap giler rngka ayam nie..kalau mkn mesti licin je tulang tu..ekeke..

    ReplyDelete
  2. huhuhu...nyummy...
    stdent ostel mesty kompem n akn like rgke ayam..=)

    ReplyDelete
  3. niesz: saya tak leh makan licin sgt..cian kat kucing mkn ape je nnt..T_T

    uiii..dah ada anonymous laa..tkut i..huhu..zila, kira mcm tu ke??hadoii..

    faeeza: nyum2..adoihhh..kebuloq plak dah tbe2 ni...-_-"

    ReplyDelete
  4. dah lame x mkn rangka ayam.. dulu aku rajin gak makan.. klu aku mkn aku kunyah skali tulang tu.. smpai x tinggal ape2 pun.. haha.. mcm raksasa kan? :P

    ReplyDelete
  5. heidi: itu lah cara makan rangka ayam yang terbaikkk..hehe

    ReplyDelete