Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, March 14, 2011

Saya Orang Paling Kaya Dalam Dunia

waktu saya kecil, ayah pernah cakap pada saya.."selagi umi dan ayah hidup, adik orang paling kaya dalam dunia.." waktu arwah tokwan meninggal..ayah kata ayah dah jadi orang miskin..

baru taip 2 baris diatas pun airmata saya dah mencurah-curah..T_T memang drama airmata..yang pelik tengok hindustan tak meleleh pulak..-_-"

kejap-kejap nak ambil tisu nak lap hingus meleleh dan air mata yang mengalir..(sediakan tong sampah berdekatan anda)

ok sambung balik..saya akui saya hidup dengan penuh kasih sayang..umi ayah sayang saya..kakak-kakak dan anak saudara yang sayang saya..jejaka idaman yang baik hati juga sayang saya..saya tahu!tak dilupakan kucing-kucing saya yang sayang saya..saya tahu..bukti dia, balik je rumah berbondong-bondong mereka berkejar-kejaran balik sambut dekat pagar rumah..unless mereka kekenyangan lalu berat perut..ye berat perut..bukan berat bontot..mereka akan buat dont know je kat saya..moral of story biar mereka kucing-kucing kelaparan supaya balik mereka sambut..hua!hua!hua!;'p

ok..maaf..memang realiti saya boleh menangis seminit gelak seminit..kejap lagi menangis balik..jejaka idaman do know me better..hahahahah.;'p

nak share sebenarnya sejak kebelakangan ni saya banyak berfikir tentang masa depan..sebelum-sebelum ni pun duk fikir sebenarnya..tapi sekarang lepas dah melalui masa-masa yang harus didepani..cehh ayatt..-_-"

hari tu lepas balik kerja seperti biasa sampai rumah 6.55-7.05..umi duk berkebun kat kebun dapan rumah yang sekangkang kera tu..heheh;'p lepastu nampak la ada jiran, orang cina tengah pimpin tangan anak-anak dia..ye ada 2 orang..mak dia pakai baju kemeja..saya yakin wanita bekerjaya..saya pun tanya umi, "umi, sempat cina tu bawak anak dia pergi padang petang-petang..kalau hari-hari adik balik lambat macam ni, macam mana la nak bawak anak jalan-jalan main kat padang.." saya terfikir takkan sampai tua saya nak macam ni..hari-hari belum 6.30pagi dah keluar rumah..pukul7 malam baru sampai rumah..memang saya akan putih gebu sebab tak kena cahaya matahari..-_-"

memang bukan saya la kalau sanggup bekorban masa emas saya dengan keluarga demi duit.. sekarang mungkin tanggungjawab belum terasa..kalau dah ada suami mungkin boleh lagi nak keluar pagi balik malam..tapi kalau dah beranak pun macam tu saya tak nampak apa perlunya berkeluarga..

memang fitrah isteri/ibu itu dirumah..tak siapa boleh sangkal..memang cita-cita saya nak jadi isteri duduk rumah kemas rumah hias cantik-cantik..masak sedap-sedap..salam tangan suami nak pergi kerja..sambut suami balik kerja..breastfeed anak-anak..taknak bagi susu lembu..kesian baby..susu ibu kan antara hak bayi baru lahir..;') saya nak anak-anak saya sayang saya lebih...;') saya nak anak-anak saya bijak..genius macam ibnu sina..saya nak anak-anak saya antibodi mereka kuat..macam saya..;') antibodi saya kuat..sebab umi bagi susu badan lama..lebih 2 tahun tak silap..walaupun umi kerja..umi sanggup susah-susah perah dan simpan untuk saya..dulu bukan senang macam sekarang..dulu kena pam-pam..sekarang ada mesin..letak je di buah dada boleh tidur 15 minit dah siap..botol susu dah penuh..ok sekarang air mata meleleh lagi..T_T tu pun wanita-wanita bekerjaya sekarang tak boleh nak bagi hak anak mereka untuk dapat susu yang berkualiti..umi saya memang terhebat!!

saya rasa pekerjaan yang paling sesuai untuk jadi wanita sesempurna diatas ialah ahli perniagaan..sebab waktu yang fleksibel..saya nak anak-anak saya turut jadi manusia paling kaya dalam dunia..

saya rasa impian saya biasa-biasa..selaku wanita..yang bakal jadi isteri dan ibu insyaAllah..saya rasa impain saya bukan fairy tale..semoga Allah permudahkan segalanya..tak apa kalau saya tak mampu jadi sesempurna itu..cukup lah KAU sempurnakan kasih sayang buat kami sekeluarga ya Allah..;') aku yakin dapat hidup dalam kasih dan sayangMU ya Allah..;')

8 comments:

  1. yup kita akan rasa dia kita yg paling kaya, bahagia sume sebab kita masih ada parents..yup, parents yang tak kenal penat lelah besarkan kita :)

    ReplyDelete
  2. meow~ ini bukan impian biasa-biasa. ini impian luar biasa dan istimewa yang patut diimpikan semua orang. terima kasih kerana berkongsi. semoga menjadi manusia oaling kaya di dunia!

    ReplyDelete
  3. syafiqah: betul tu..saya takut sgt kalau hilang mereka...panjangkan lah umur mereka dalam keberkatan ya Allah..;')

    ReplyDelete
  4. clumzycaffein: aminnn..;') sepatutnya itu impian biasa-biasa..orang fikiran kolot mcm sy je ada impian mcm ni..;') apa2 pun welcome n thanks back to u!;')

    ReplyDelete
  5. anis: alhamdulillah..semoga lama kita jd kaya..;')

    ReplyDelete
  6. Alhmdulillah...sy pon kaye..hee

    ReplyDelete