Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 1, 2011

Jadi Manusi Berguna



ilmu!ye, dengan ilmu sahaja kita boleh jadi manusia berguna..juga dengan ilmu kita boleh guna-guna..T_T ok itu syirik..

hari ini nak story pasal saya dalam usaha nak jadi manusia berguna. nak jadi orang berilmu kena banyak membaca.jadi saya sahut seruan dengan pergi ke pesta buku.2 hari berturut-turut.semangat! tapi kurang berbanding tahun lepas..3 hari saya pergi..lagi hebat..bukan semangat berkurang..tapi atas kekangan beberapa faktor..selaku wanita bekerjaya..saya kurang masa lapang nak pergi berjalan-jalan. tak macam dulu-dulu..dan juga kekangan kewangan.semoga ditambah dan dipermudahkan mencari ilmu.

hari sabtu pergi dengan jejaka idaman..yang haritu keppochi kata nak pergi bagai tu tak jadi...boleh tak dia terlupa ada exam isnin??-_-" konon nak pergi ahad..jadi tangguh ke hari semalam..


semalam beli 4 buku jee...1 novel Siti Rosmizah, 7 hari mencintaiku...sangat besar gedabak ye buku tersebut..satu lagi yang ini,


Pencapaian hidup..saya dah habis baca buku ni malam semalam..saya mula baca sejurus sampai dirumah..sampai terlena-lena keletihan..kemudian pergi rumah akak lepas isyak dan bawa balik 2 kecintaan nak bawa pergi pesta buku hari ni..sampai rumah malam semalam dalam 11 lebih sambung membaca dan habis pukul 1lebih sikit..;')

lagi dua buku saya beli semalam untuk kecintaan 2 orang takut-takut tak pergi tadi..




tengok rancangan memasak kat sana..T_T

tengah dalam keramaian manusia..sekali jumpa ini! USIM hado??nan hado..;'p




hahh..macam penah tengok jee..


jejaka idaman punya!

tengok!tengok dah nak habis...

baru yang ini tiba..T_T


yang ini beli hari ahad! saya punya yang tiga didepan!;') nak habis kan buku semalam dulu..;') yang belakang-belakang tu harap rajin lla si kenit-kenit ni nak habis kan..jangan jadi macam cu dia..buku latihan tak pernah siap..belinya rajin..T_T

dan sebagai cadangan: saya mencadangkan pesta buku diadakan pada hujung tahun sekitar bulan 11. motif: budak sekolah tengah melepak time tu..boleh la beli buku latihan dan seterusnya buat latihan sikit-sikit untuk tahun yang akan datang..;') kan ke rugi buat tengah tahun..budak-budak bulan 9 dah nak PMR..bulan 10 dan nak SPM..tinggal berapa detik noo la nak buat latihan..time-time ni dah takda masa dah..dengan buku tuisyen nya, buku sekolah nya..


semoga panjang umur dan dikurniakan kesihatan untuk berjumpa lagi dengan PESTA BUKU di tahun hadapan..;')

10 comments:

  1. saya dah baca yang dua kat depan . bukan yang tengah2 . hahaaa

    ReplyDelete
  2. faizah: saya belum start baca lg..tak kenal maka tak cinta..T_T

    ReplyDelete
  3. tu lahh..dh rmi sgt duk sbut hlovate2..kene la baca..hehe

    ReplyDelete
  4. Mira:Iye..sila baca dan sengih-sengih. hehehe..nanti sudah jatuh cinta dgn hlovate jangan lupa kat naim sudah...ngeee~

    ReplyDelete
  5. miraaa !! 7 hari mncintaiku tu bpe die jual? less banyak mane :(( nak p tp jaohnye laaa :(( buatla pesta buku kat hutan melintang jugak :((waaaa

    ReplyDelete
  6. faizah: ko taw!rupenya ake dh pnah baca pon hlovate yg aa+bb..T_T katun kan bleh tak ingt..hahahah;'p

    ReplyDelete
  7. yat..hrge kat blkg buku 32.90..beli 1 less 20%..beli 2 30%..aku nyendeng2 ngn ade akak tu byr sama2 dpt la less 30%..hahahah..bijak tak kwn ko ni?dlm 23 la aku beli..10 hinggit tuu..

    ReplyDelete