Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, May 28, 2011

Nampak Menyenangkan, Tapi Menjauhkan


alhamdulillah..malam semalam satu lagi nikmat kehidupan yang baru hendak ku rasa..alhamdulillah..biar lambat..biar perlahan-lahan bertatih di muka bumi ni..sebab hidup bukan hanya untuk menikmati kegembiraan semata-mata.adakala kesepian, kesedihan, buat kita lupakan dunia buat sementara.hadir rapat ke maha pencipta.

alhamdulillah..perjalanan dan urusan yang dipermudahkan..

bila saya mengucapkan syukur...


respons yang saya terima..




o.O??

apakah??hahahah;'p

bukan itu laa sayang-sayang sekalian..

saya dah dapat kebahagian hidup yang seterusnya..tapi belum boleh nak bahagia sangat la..sebab saya dah tambah hutang dalam hidup..T_T wuuuu..

tapi setakat ni alhamdulillah..hutang-hutang yang saya ambil insyaAllah tak meninggalkan beban buat orang lain andai kata ajal saya tiba dulu sebelum sempat saya bayar..hutang-hutang tersebut ialah:

1) ptptn
2) loan ASB
3) hutang kereta (latest)

yee..saya baru tambah sejenis lagi hutang iaitu hutang kereta..T_T sedih dalam bahagia..apakah??

kereta pun bukan lah seperti kawan-kawan yang lain yang mampu nak beli kereta first hand..setelah puas mengira-ngira budget dan membaca segala sumber dalam merancana wang, akhirnya saya berkeputusan untuk membeli kereta terpakai..;')

sebab budget saya bawah RM300..tapi terlebih budget jugak..dan alhamdulillah 5 tahun je..islamic loan..;')

sebenarnye sejak dapat lesen sekitar 2007 sampai sekarang sangat jarang saya bawa kereta pun.. time test jpj adalah merupakan detik kedua terakhir saya pegang stering kereta..detik terakhir adalah bersama kawan kuis saya cik fida..sebelum pulang kereta sewa, saya try test bawa..failed!heheheh;'p

memang taknak bawa kereta orang..takut jadi apa-apa..bukan tak confident, bukan..err..sikit kurang yakin..;'p

kereta ni pun memang untuk kegunaan umi ..kesian umi, sejak saya kerja umi kurang berjalan..jadi sekarang umi boleh kemana-mana destinasi yang terdetik di kalbu..ecehh..saya pula seperti biasa akan bawa motor ke KTM dan menaiki tren yang omey tomey tuuu untuk ke tempat kerja...

owh..yang diatas adalah mukaddimah sebenarnya..harap maklum..yang nak dikisah kan disini apa yang dimaksudkan dengan tajuk entry diatas sebenarnya?

ye..kereta memang memudahkan..tapi buat saya, ia bakal menjauhkan saya dengan umi..sebelum ni dah menjadi rutin saya untuk hantar dan jemput umi pergi dan balik kelas..setiap kali hantar dan ambil mesti salam dan cium pipi..time atas motor pula pasti umi peluk erat pinggang saya..tangan umi pasti melilit penuh pinggang saya..cuma kalau umi merajuk dengan saya baru umi tak peluk..;'p

dan sehari sebelum kereta sampai..umi tanya saya, "nanti sabtu pagi ni umi pergi kelas sendiri la ye?" saya terdiam..dan berfikir..memang tak tahu nak jawab apa..

bukan itu ke yang saya harapkan?mudah umi kemana-mana sendiri?tapi saya mula berfikir..dan saya sedih..ini bermakna saya bakal menjauhkan diri dari umi..;'(

akhirnya saya berkeputusan, saya nak hantar umi ke kelas seperti biasa..cuma mungkin waktu hujan dan waktu ketiadaan saya mudah untuk umi bergerak..insyaAllah..doakan saya mampu untuk itu!

ya Allah..jangan kau jauhkan kami dengan nikmat yang Kau beri...;')

2 comments:

  1. bestnya dah kerja ! siap berhutang lagi heehee its ok for the first move beli 2nd hand car. i also thought in the same way. tak pun pakai kereta ayah je dulu kumpul duit byk2 b4 beli yg lain.

    watever it is good luck for u in the future :)

    ReplyDelete
  2. ;') thanks dear..kalau mampu mmg nak beli yg bru terus..tp lari budget..kne sedar diri kan..beli ikut kemampuan..;')good luck 4 u too..;')

    ReplyDelete