Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 25, 2011

Sorrow


tajuk entry kali ni dah cukup menggambarkan perasaan saya untuk beberapa hari ni..T_T
sabtu hari tu..saya kehilangan 2 kesayangan dalam sehari..pagi sabtu Jalak mati depan rumah..tuah tak dapat dikesan..cuba berperasangka baik..mungkin tuah pergi jalan-jalan..sekarang musim mengawan..mungkin tuah juga sedang menurut kehendak musim tersebut..

tapi..sampai malam tuah tak balik..tuah tak pernah macam tu..petang sabtu tu hujan..lebat..saya keluar dengan payung panggil tuah..tuah tak balik..selalu hujan bukak pintu je mesti ada depan pintu..nak masuk..ahh..tuah saya sentiasa depan pintu minta nak masuk rumah..

sekarang air mata bergenang..mana tak..hari-hari bukak pintu pagi-pagi tuah dah sambut depan pintu..balik-balik kerja tuah sambut depan pagar..jalak pun sama..walau jalak hitam je, saya cuba tak pilih kasih..saya taknak jalak kecil hati..

tapi semua kucing yang lain harus akur..tuah lebih manja..sangat manja..tuah boleh duduk diriba sangat lama..kebanyakan kucing tak kan boleh duduk lama-lama..mesti tak sabar-sabar nak turun dan lepas dari pegangan..tapi tuah tak..tuah manja..

tuah rajin mandi..warna bulu tuah hitam putih..yang hitam perang-perang..yang putih sangat gebu..tuah tak pandai cekau dan gigit..anak sedara saya tarik ekor pun tuah tak gigit..tuah mengiau je..

sebenarnya beberapa hari ni saya masih harap bila saya bukak pintu tuah ada depan mata saya..saya balik kerja saya harap tuah dah balik kejar saya..tapi dah 5 hari..saya akur..tak da apa yang kekal didunia..

2 tahun setengah tuah..terima kasih ceriakan hari-hari kak wan dan mak wan..buat kami gelak ketawa dengan telatah tuah..kak wan tak marah kena basuk berak tuah bila tuah terkencet sebab kucing jahat nak gaduh dengan tuah..walaupun kak wan baru je basuh sehari sebelum tu..kadang-kadang tak sampai sehari..T_T

ya Allah..ganti kan dengan lebih baik..andai ada orang yang menganaiya tuah dan jalak, kau hukum la mereka ya Allah..ya Allah..tak sanggup nak bayangkan kalau apa yang umi cerita jadi kat tuah..umi kata mungkin orang vietnam atau mynmar tangkap kucing nak makan..saya mula rasa tak mustahil..

kucing-kucing mak cik aisyah (kawan umi) pun dah banyak hilang..tinggal seekor je..saya rasa orang tu nak tangkap kucing..mula-mula dia pukul jalak..tapi mungkin jalak dapat lari..sebab tu agak nya jalak muntah-muntah..mungkin dah sakit sangat terus mati...mata jalak terbuka time mati..ya Allah..

nasib baik juga tuah tak pergi depan mata..hilang secara tiba-tiba..mungkin ini cara perpisahan yang terbaik..malam jumaat tu umi baru korek kan telinga tuah..
pernah dengar orang kata..selalunya kucing yang kita sayang tak mati depan mata..

maafkan kak wan ye tuah..kadang-kadang terpijak ekor tuah..ter kepit kepala tuah sebab nak tutup pintu cepat-cepat..jalak..maaf kan kak wan ye..



jalak..

tuah..manja..suka meleset..dulu tidur atas katil sebelah saya..T_T
rindunya nak tengok gelagat tuah tidur..ya Allah..T_T

2 comments:

  1. hehe..umi sy yg rjin..sy tumpang bermanje je..boleh??;'p

    ReplyDelete