Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 8, 2011

Trip To Singapore


yang baru-baru ni pergi buat passport tu pasal nak pergi Singapore laa..pergi free..tapi kena la bagi sumbangan sikit kannn..kerah keringat dan tenaga sikit..baru fair and lovely..-_-"

3-5 hb jun baru-baru ni saya ikut company saya pergi Singapore..company ni kan branches jee..induk nya kat australia..macam gah tak??tapi gaji akuuu..T_T

so, bagi mengeratkan kasih sayang antara malaysia dan singapore, makanya tiap-tiap tahun company akan buat friendly match laa..tahun lepas singapore datang sini.makanya tahun ni kami la pula ke sana..;') tahun ni ada 7 game utama..lepastu ada 3 telematch..

saya masuk 3 kategori..ping pong, carrom, dan 1 game telematch..net the ball..hebat laa sangat tu kan..

saya bertolak jam 2 petang dari perkarangan pejabat di bandar sunway..sebelum tu kami dibekalkan dengan RM25 dan 30 singapore dollar..

meh nak cerita perbelanjaan saya sepanjang perjalanan..

hentian pertama kami berhenti di hentian RnR Ayer Keroh-Perbelanjaan Buah RM1
lepastu kami singgah di yong peng..yang ini memang hentian wajib bas-bas ke selatan rasanya..-bihun sup RM6.90 ~mahai nak mampuihhh~
dan yang terakhir sebelum masuk singapore iaitu di second link-Roti gula RM2.40..bekalan masa depan..~

bihun sup yang mahai amat..T_T


di singapore saya cuma belanjakan 19.90 dollar.

balik saya singgah di RnR pagoh- Beli Pau dan 100 Plus sebab perut dah sakit..T_T tak boleh nak makan laksa...pau dan air -RM 4.60..

keseluruhan RM14.90 +19.90 dollar..
hebat tak??hebat tak??^_^,


sampai-sampai di hotel kami diberikan fresh oren segelas sorang..;')

berdua denganmu..pasti lebih baikkk...aku yakin ituuu..

meh review harga minibar..sila darab dengan 2.4..
yang 3.50 dollar tu ialah air tin ye...jom menangis ramia-ramai..T_T

pehh..pehh..

pehhh lagiii...pehhh...

breakfes pagi sabtu..kalau tengok kat restaurant hotel pagi tuuu..pehhh...pehhh...memang menari-nari usus tengok..nak ape?nasi goreng?mee goreng??ayam panggang??semua adaaa...
tapi yang tersebut je yang mampu saya ambil...play safe..


bila dah nama kat negara orang..pokok tepi jalan dia pun cantikkk...padahal kat negara sendiri lagi banyak jenis pokok..pergi je masuk FRIM tu hah..-_-"

di Singapore, selain ramai cina, saya dapati ramai mat dan minah saleh..


marina bay sands tak silap..belum siap sepenuhnya..
ni muka budak minta kasih sayang kat negara orang..heheheh...buat pengetahuan..jejaka idaman sila jangan mengamuk baca ni..saya telah bersiar seorang diri di negara orang..dalam keadaan hujan renyai..memang mendamaikan..;') pagi ahad tu saya telah mengalami sejenis penyakit Diarrhoea diperingkat kronik..maka tak dapat turut serta kawan-kawan yang lain bersiar-siar di sekitar Hotel..dah 11 lebih penyakit tersebut bertukar diperingkat pertengahan dan saya beranikan diri untuk pergi seorang diri..yewww...



tak syok la kalau tak jalan dah sampai tempat orang kan...;')

tol Malaysia dah nii..cuti sekolah..agak la jem kann...

penutup entry ni nak riak sikittt..sikittt jee..game yang saya masuk semua menang...yeayyyy!!Malaysia pun menang dan break record..selalunya dah bertahun-tahun ni lawan kat Malaysia, Malaysia menang..kalau kat Singapore, Singapore menang..tapi tahun ni kami pergi Singapore dan kami menang!!yehaaa...

menang pun sangat-sangat sengit..sampai-sampai pun dah sedih sebab golf dah kalah..game first sabtu tu netball Malaysia kena belasah teruk gila nak mammmm..19-2!T_T
lepastu baru pingpong menang..lepastu adegan tak bleh belah saya yang last main carrom sekolah rendah dulu kott..punya lah tak ingat..sekali boleh score yang last tu..kena double kann..masuk merah lepas tu putih ke hitam ke..dua kali wehh habis kan..!!memang berpeluk sakan semua warga Malaysia kat situ..

laki peluk laki perempuan sila peluk perempuan..sekian..saya juga digelar hero..hero lahh sangat..-_-" sebab kami menang carrom jadi malam tu ada lagi match snoker bukan snokerling..pool..haa..lepas tu malam tu pool malaysia menang..jadi kami bawa balik world cup tuu..cehh..

sekian laporan saya..

2 comments:

  1. bestnya p singapo jalan2..
    i slalu p singapo untuk kenduri kawen aje huhu..

    cian u kena ciritbirit di negara orang haha

    ReplyDelete
  2. aduiii..nak cerita dia selalu pi singapore la ni...;'p yeelaaa..kte bru first time....hehehe tp sdeyh jugak la kan...eii..malu la..pe brg ceret beret..cerry berry laaa..;'p nak gahhh saja..

    ReplyDelete