Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, July 3, 2011

Aman Ke?

Entri ini memang berbaur-baur menyampah tahap gaban..akan cuba sabarkan diri dan elak dari mencarut..-_-"

ye..sekarang ni semua sila definasikan aman menurut pendapat masing-masing..

-
-
-
-
-
-
-

apa yang anda definasikan?aman ke Malaysia ni? ye!saya sangat teramat la menyampah bagi sesiapa yang kata Malaysia ni aman..

langkah pertama: sila baca surat khabar hari ni.baca cepat!apa isi kandungan??manusia berkasih sayang ke??ke kes merompak merogol bunuh buang anak (campak dari tingkat 5)??tolong lahhh...selagi dalam surat khabar hari-hari berita nya sedemikian..negara kita belum aman!

jangan sebab yang kena rompak rogol bunuh tu bukan suami/isteri/anak/kaum kerabat, maka korang rasa negara Malaysia ni dah cukup aman..takkan nak sampai satu masa diri sendiri/orang tersayang dah kena baru tersentap??time tu dah lambat derr...

tolong lah..takkan sebab ko mampu nak makan KFC MacD Pizza Hut secret recipe maka korang dah definasikan negara Malaysia ni negara maju aman damai..tolong laahhh...ramai lagi rakyat warganegara malaysia tak semewah kamu.

tolong lah..takkan sebab tengok sekeliling kamu bangunan pencakar langit kamu dah kata negara ni maju?sedar tak berapa hutang negara Malaysia tanggung sekarang ni?

berapa ramai graduan takde kerja setaraf dengan kelulusan??(termasuk diri ini..T_T)

dengan itu..tolong lahhh...jangan buat statement kurang cerdik kata Malaysia aman. mungkin tenang..tapi jangan disangka sungai yang tenang takde buaya..ya..mungkin itu peribahasa yang paling sesuai buat situasi negara kita sekarang..

jangan sebab nampak tenang maka kita berasa cukup dan lepas tangan..apa yang saya fikir dan lakukan lebih kepada anak cucu..kerana saya tahu hidup bukan lama..mungkin saya sempat rasa hidup dalam negara tenang ini..tapi saya nak pastikan anak cucu saya juga sempat merasa ketenangan ini..;')

sekian luahan saya..~ Dunia Milik Anak Muda..

5 comments:

  1. yeah... betol3...
    sedangkan dlm masjid pon owg sanggup buat jenayah, ape lagi kat tempat lain kan...
    memang x aman..

    ReplyDelete
  2. rse berapi la...:) mantap...i likes...:)hidup ank cucu kite...

    ReplyDelete
  3. jaja: tulah..harap sempat rasa kan..;')

    ReplyDelete
  4. nisah: why mmm??at least say something..;')_

    ReplyDelete