Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 25, 2011

Naik Bukit,Makan Tepi Pantai dan Naik Sampan Dalam 1 Hari



Pehh..cukup gah tak tajuk entry ni??-_-" AMARAN agak la panjang entri ni kan..tapi dah cuba short habis ni..

bertarikh 23 Julai 2011..Hari Sabtu nan Indah...
Sekitar 12.30 cek minyak hitam air kereta then bergeraklah 3 manusia keluar dari rumah..
isi angin tayar..berputar lah tayar kereta ke destinasi pilihan Kuala Selangor..;')

Dalam perancangan kami akan pergi ke Bukit Melawati terlebih dahulu..kemudian makan makanan segar ye segar bukan segera..T_T makanan segar yang terpilih adalah di tepi pantai Jeram Kuala Selangor..;')

Sekitar Jam 1.45pm singgah di Masjid tak ingat nama tempat..tapi jejaka idaman ada tangkap gambar...;') solat zohor di situ..;')

sambung perjalanan ke Kuala Selangor..3 pm..tiba di perkarangan Bukit Melawati..
sebab apa perkarangan??apasal tak tiba puncak bukit??apasal??


pasal kena naik train tractor ni..^_^,

sampai kat atas bukit ada apa??



ada lotong dan monyet..tapi kami beramah mesra dengan lotong...;')


lotong juga tak lari dari lahir sebagai Haiwan Kurang Upaya (HKU) tangan sebelah takdee..T_T
oh ye..ekor lotong panjangggg...

sangat lapar barangkali..hingga kulit-kulit pisang ditelannya..atau mungkin juga pihak penguasa ajar makan kulit..supaya memudahkan dewan badaraya tak perlu kutip kulit pisang..saya fikir yang kedua lebih logikk.. ;')

bom kebabommm!!

takda siapa nak tangkapkan gambar diri ini..kena la tangkap sendiri..T_T

untungg la kannn..ada orang nak menangkap gamboo..



owhh..ada pakej sekali tiket nya..dia bawak pergi kolam ikan air tawar kat taman Alam tak silap..bawah-bawah tu jeee..;')



sekitar pukul 4 lebih sikit...tayar berpusing..kami menuju ke Jeram..hoyyee..
singgah solat asar di Masjid Hijau..;')


masjid hijau..;')

sambung perjalanan..tak jauh dah dari masjid hijau ni...sampai la kat Aroma Ikan Bakar yummey!yummey!!;')


pilih makanan segarr...kami ambil ikan kerapu, kepah sebungkus, ikan pari, dan sotong 2 ketul..


ikan pari bakar...pilihan hati jejaka idaman..;')

mesti nak kena ada dengan ikan bakar kann..

sotong goreng..pilihan hati penaip ni...;'p

sotong bakar..

ikan kerapu..jejaka idaman duk mengidam nak makan niii..ni masak 3 rasa..mungkin masak stim lebih kaww..


kepah masak cili..kuah sedap..

kailan ikan masin..
tomyam ayam..kesilapan besar order ni..nak makan tomyam sila pergi ke thaifood..ini bukan tempatnya..T_T

jus tembikai 1 jug..

ye makanan untuk 3 orang..-_-" memang pengajaran..sila jangan pakai seluar nak pergi makan besar..sendat betul..lepas ni datang pakai kain batik..boleh adjust bila perut dah penuh..-_-"


terima kasih kepada pihak penaja...sebab yang taja tolong taja dan tolong habiskan..;')

aksi tepi pantai..-_-"


air belum pasang..


;') subhanallah..

ok boleh balik..tapiii...tiba-tiba nak singgah tengok kelip-kelip/firefly dekat kampung kuantan kuala selangor..;')

tiket bukan kira kepala..tapi kira sampan..1 sampan RM40..maksimum 4 orang satu sampan..kalau naik berdua pun RM40..faham??oh ye..malam minggu memang beratur laa...mat minah saleh pon ramai datang nak tengok..


umi tersenyum sangat lebar disisi jejaka idaman..;')

tapi tak senyum disisi anak dara kesayangan..apakah erti semua ini??

sekiann..

4 comments:

  1. wa..bstnye..menantu ngn mak mertua kamcing..:)

    ReplyDelete
  2. faiza..baru ke??3 taun dah..huhuhuhu;'p

    ReplyDelete
  3. ieha..tu lahh..untungg la die...org ni jenuh la nk kne ngorat mak die...hehehe;'p

    ReplyDelete