Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 26, 2011

KL




Pagi tadi kelam kabut..juga pengalaman baru dalam hidup.
umi nak ke Johor, tiket keretapi pukul 9 pagi. jadi saya dan umi rancang untuk keluar rumah lepas subuh dan bergerak ke Subang Jaya. Disana kami parking kereta di komuter, saya ke tempat kerja, umi ke Kl Sentral

Pagi tadi juga baru perasan tiket hilang!dah parking kereta bagai dengar pihak komuter announce keretapi mengalami masalah..saya sudah biasa dengan situasi ini.tapi umi nak ke Johor..9 pagi..waktu tu 7.30.tanya kaunter dia cakap mungkin 8.16 train sampai..

mungkin ye..kalau orang keretapi kata mungkin 8.16 sampai, ini bermakna 8.30 pun belum tentu sampai..T_T

makanya mengambil tindakan pantas dengan naik kereta hantar umi ke KL Sentral..dan pagi ini...tersergam indah kota Kuala Lumpur yang sangat menyesakkan dada..

Jemmmm!!!!arghhh!!firstime pagi-pagi time orang pergi kerja saya ada dekat jalanraya..Highway ye, saya boleh bawak pakai gear 1,2 je..T_T

bukti ditempat kejadian.

alhamdulillah selamat sampai kl sentral 8.30..saya beli tiket baru untuk umi..kemudian saya balik..T__T
saya balik kepong.pelik?ye..saya tak jadi meneruskan perjalanan ke tempat kerja..kepala dah pening..jadi saya ke klinik dulu..


saya tak tipu..saya cakap dekat doktor saya pening. Tapi tak mual..saya tak cakap saya mual ye..


Tapi bila saya sampai rumah, saya amati dipangkal nama saya ada Pn ye..as know as Puan..Hello cik pembantu klinik..fikir apa?saya mengandung pening-pening ke??ini KL ye..muda remaja seperti saya juga pening menghadap Kuala Lumpur ni.-__-"

dan yang lagi comel,saya dah jumpa tiket umi yang hilang..T__T boleh refund tak??

Sunday, September 18, 2011

Indah Khabar Dari Rupa


Tadi saya keluar dengan jejaka idaman..
sebab beliau mengidam makan piza baru konon nya..saya pula mengidam makan bola bowling..eh-eh..mengidam main bowling..

tunggu jejaka idaman sebab beliau naik motor ye pergi mid valley..saya naik train..
beliau memang jelas dan nyata sangat lah tak mahir jalan di kota memeningkan kepala Kuala Lumpur..T__T namun usaha gigih itu kita jangan pandang sepi..beliau keluar rumah 8.15 dari banting dan tiba di bangsar sekitar 10.50 pagi..gigih ye gigih..

saya yang 9.40 pagi dah sampai mid valley ni pergi la beli tiket wayang dulu..
ingat nak tengok Johnny English Reborn..tapi selling fast ye tuans dan puans sekalian..
maka saya beli tiket braidsmaids.

cerita tersebut 18++..bukan 18 sx ye..boleh tak jaga kaunter tu sebelum nak bagi tiket tu, eh..dah 18 kan??dahku, apakah??ehh..dahh..dahh..hehe..comel sangat..kata si gadis kaunter tersebut..saya bangga ye..saya tak bangga bila laki kata saya comel..sebab laki memang terkenal dengan mulut manis..tapi bila si gadis yang puji macam tu..saya maluu..sebab saya tahu dia jujur..kahkahkah..



oh..jejaka idaman tiba sekitar 11am..cerita start 11.15..beliau sangat pandai membahagi masa..;'p
lepas dah sudah tengok cerita tersebut, maka kami menuju ke surau..solat zohor..dan kemudian, kami pun menunaikan hajat jejaka idaman..nak makan piza baruu..






inilah yang nak dikisahkan..indah khabar dari rupaa..T_T saya rasa gambar yang dia tangkap buat iklan tu gambar sebelum dia masak..-__-" rasanya crunchy..nipis..orang macam saya mestilah nak yang gebu-gebu..baru sedap nak makann..;')

kemudian kami menuju pula ke pusat sukan bowling..heheheh..mahai nak mamm..dulu zaman sekolah main RM6 je include kasut..ni sampai RM9.50!maaf gambar tak dapat nak disertakan sebab tempatnya romantik..gelap macam dalam disko pon ade.. jadi kamera handfon saya tak dapat nak berbakti ditempat-tempat begini..T__T

kemudian..sila lah balik..jejaka idaman perlu pulang jauh..dan anak dara tak boleh balik lewat-lewat..sekiann~


eksited makan mushroom soup laju-laju.. ;')



Satu Jam Tanpa Eletrik

malam semalam..sedang anak dara seorang ini didapur memasak (ok masak burger jeee) , tiba-tiba papppp..eletrik terpadam ye..

anak dara yang keseorangan didalam rumah ini sebenarnya tidak lah terlalu penakut..benar..anak dara ini anak dara berani..

tapi nak jadi cerita, sambil saya masak tu, sebenarnya saya tengah tengok cerita hantu di laptop..hantu apa, biarlah rahsia..yang pasti itu cerita hantu..bukan cerita kartun yang kelakar..

jadi dek sebabkan bila kedepan, yang terang hanyalah sinaran terang dari skrin laptop, maka bulu roma yang tak berapa nak ada ni meremang sedikit..cepat-cepat sarung baju yang membolehkan saya untuk lepak diluar rumah.

jadi saya duduk diluar rumah sambil sembang dengan untie mala..tapi tak lama sebab hujan..jadi saya kemudian main dengan kucings..pakai "kucings" sebab nak ringkas kan dari perlu taip kucing-kucing..tapi kaedah nya nak elaborate nya telah menjadikan makin panjang saya kena taip..kahkahkahkah..T__T

lepas tu berfikir sejenak, maka ambil kunci kereta dan pergi ke stesyen minyak berhampiran..anak dara jadi rajin ye..anak dara yang selaku anak teruna ni, pergi la isi angin tayar kereta keempat biji semuanya..ingat nak isi spare tayar sekali..tapi dah ada kereta tunggu kat belakang..so sebagai insan yang berhati dan berperut(sangat jelas perutnya)kahkahkah..maka saya tak lah isi..

lepas tu lalu kawasan rumah masih gelap gelita..maka saya sambung perjalanan ke 7eleven..beli slurpee..

kemudian balik kerumah..dan saya tunggu didalam kereta..ingin dijelaskan disini, saya bukan lah penakut ye...saya tak masuk sebab didalam panas dan boring tak boleh buat apa sorang-sorang..sila faham keadaan saya..saya tak takut..takk!!-__-"

lepastu sembang dengan untie mala lagi..lepastu beli kat bhai roti..yang datang naik motor tuu..beli roti planta..sedapp..lama tak makan..

lepas tu menjadikan kereta sebagai rumah kedua..makan dan minum didalam nya..sambil tunggu umi saya balik..lepas umi dah sampai baru kami masuk kedalam rumah..

sambil mencari lilin dan lampu suluh yang tak jumpa-jumpa, lampu pun dah menyala..alhamdulillah..

lampu suluh hilang..setelah menjadi permainan si keciks..lilin juga disimpan sebab kanak-kanak sekarang terlalu berani bermain dengan api..jadi simpan sangat sampai dah tak jumpa..hanya jumpa kepala lampu suluh..badan nya terus hilang dan menjadi misteri hingga kini..

sekiannn~


Sunday, September 11, 2011

Raya Sudah



hari raya ke berapa dah ni??hahahahh;'p
sekarang dah masuk musim mengawan..eh2..tak..tak..musim orang buat kenduri kawin..
semalam je ada 3 kenduri..T_T

tapi saya nak cerita pasal raya..walau dah lewat..dahku pedulik hapa..
beraya di kampung tercinta Subang Jaya memang amat menyeronok kan..malam raya, sebagai hadiah kepada diri sendiri yang berjaya khatamkan quran pada hari terakhir Ramadhan, maka saya telah membawa diri sendiri berseronok-seronok di Kampung Kuala Lumpur..hoyyehh..

saudara-mara dan saya telah bertolak ke Kampung Kuala Lumpur sekitar 10.30 malam..;')
jemmm!!malam raya jemmm!!ingat semua dah keluar dari Kampung Kuala Lumpur..T_T

sebenarnya tujuan pergi KL sebab ada seorang adik saudara yang tak beli lagi baju raya..dan kerana kerjasama kami sekeluarga maka haruslah diikuti dengan rombongan 3 kereta untuk menemani adik saudara yang seorang itu..kahkahkah

dan yang sangat membanggakan, kami bersatu padu dalam perjalanan di sepanjang jalan itu..kami membentuk seperti keretapi yang panjang dengan menggantung kan tangan kami diatas bahu hadapan..ya!sanak saudara yang pasti..maka kami berjaya meredah orang ramai untuk keluar dari kesesakan yang teramat tersebut..;'p

kami naik kereta sekitar 1.30am..dan yang membanggakan, kami hanya mampu keluar dari kawasan parking sekitar 3am!!!whatt the heyyy!!T__T sampai dikampung tercinta sekitar 3.30 am..;')

raya kedua dah nak balik rumah..jauh kampung dengan rumah..jauhhh..subang jaya-kepong..dalam 30-40 minit bergantung pada keadaan trafik..kahkahkah lagi..

raya ketiga saya telah melakukan derma raya..

jalan-jalan kat jusco tiba-tiba!tiba-tiba ye..nampak pasukan ni..hehe..rupa-rupanya dah hampir setahun dah tak menderma..T_T sekejapnya masa...

sebelum nampak kumpulan ni tekak memang haus sangat..so lepas dah isi borang terus mintak air..tanya ada mineral water tak..dia kata takde..100plus ada la..heheheheh;'p


jururawat amira cucuk tangan amirah..mungkin disebab kan nama nak sama, maka darah lebih senang dipujuk untuk keluar..;') ehemmm..jururawat ini adalah jururawat kedua yang berjaya cocok tangan saya sekali je dalam proses nak menderma darah ni..masuk ni dah 11 kali derma..kira 9 kali yang lain tu mesti cocok 2,3 kali baru darah mengalir keluar..urat kecik..takpe hati besar..anak cucu, firstime ibu/opah kamu nak menderma, 3 kali kena cucuk tahu!so relaks jee..cool..chill..;'p

boleh tak dia ambil 450 gram atas alasan berat badan saya dah naik???kata je lah ni musim raya banyak eksiden nak pakai darah banyak kannn..


hah..kemudian Jumaat raya ke 4, kami, terdiri dari umi, jejaka idaman dan saya telah berangkat ke Perak..yehhaa...




highway ye highway...nasib baik ada jejaka idaman..saya memang failed bawa kereta dalam jem..ngantukkk!!

singgah ipoh..kemudian ke Kuala Kangsar..rumah siapa lagi kalau bukan Sir Hamdan saya..hehe
malam tu pergi beraya rumah cikgu sejarah saya cikgu Hidayah Nur..kat sana pun jumpa ramai orang..sir rahman,cikgu nik dan anak beranak..ada aimi..;') Ut Farhana dan adik beradiknya..Izzati lagi siapa??siapa??

lepastu sabtu pergi beraya rumah kawan umi makcik aisyah..beraya rumah faiz kawan jejaka idaman..mak dia comel..nama makcik salha..;') malam tu beraya rumah abang sir..dekat dengan water front kuala kangsar..

ahad pergi beraya rumah kakak sir hamdan kat taiping..lepastu singgah taman tasek..;')



berbaju kurung ye..sila jeles..

terima kasih banyak sir Hamdan dan Makcik Rokiah atas layanan 7 bintang..saya pernah cakap kat Sir sekitar form4, form 5 yang saya akan jadikan rumah sir kampung ke3 anak-anak saya..kira ni praktis la..sebelum bawak anak-anak kena bawak bakal bapanya dulu kan..kahkahkah..


sekian cerita raya saya..baru puasa 2 hari dibulan syawal..4 hari lagi nak pulun..T_T

semua last minute...tak senonoh sungguh..semoga panjang umur nak selesaikan apa yang patut..