Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, September 18, 2011

Satu Jam Tanpa Eletrik

malam semalam..sedang anak dara seorang ini didapur memasak (ok masak burger jeee) , tiba-tiba papppp..eletrik terpadam ye..

anak dara yang keseorangan didalam rumah ini sebenarnya tidak lah terlalu penakut..benar..anak dara ini anak dara berani..

tapi nak jadi cerita, sambil saya masak tu, sebenarnya saya tengah tengok cerita hantu di laptop..hantu apa, biarlah rahsia..yang pasti itu cerita hantu..bukan cerita kartun yang kelakar..

jadi dek sebabkan bila kedepan, yang terang hanyalah sinaran terang dari skrin laptop, maka bulu roma yang tak berapa nak ada ni meremang sedikit..cepat-cepat sarung baju yang membolehkan saya untuk lepak diluar rumah.

jadi saya duduk diluar rumah sambil sembang dengan untie mala..tapi tak lama sebab hujan..jadi saya kemudian main dengan kucings..pakai "kucings" sebab nak ringkas kan dari perlu taip kucing-kucing..tapi kaedah nya nak elaborate nya telah menjadikan makin panjang saya kena taip..kahkahkahkah..T__T

lepas tu berfikir sejenak, maka ambil kunci kereta dan pergi ke stesyen minyak berhampiran..anak dara jadi rajin ye..anak dara yang selaku anak teruna ni, pergi la isi angin tayar kereta keempat biji semuanya..ingat nak isi spare tayar sekali..tapi dah ada kereta tunggu kat belakang..so sebagai insan yang berhati dan berperut(sangat jelas perutnya)kahkahkah..maka saya tak lah isi..

lepas tu lalu kawasan rumah masih gelap gelita..maka saya sambung perjalanan ke 7eleven..beli slurpee..

kemudian balik kerumah..dan saya tunggu didalam kereta..ingin dijelaskan disini, saya bukan lah penakut ye...saya tak masuk sebab didalam panas dan boring tak boleh buat apa sorang-sorang..sila faham keadaan saya..saya tak takut..takk!!-__-"

lepastu sembang dengan untie mala lagi..lepastu beli kat bhai roti..yang datang naik motor tuu..beli roti planta..sedapp..lama tak makan..

lepas tu menjadikan kereta sebagai rumah kedua..makan dan minum didalam nya..sambil tunggu umi saya balik..lepas umi dah sampai baru kami masuk kedalam rumah..

sambil mencari lilin dan lampu suluh yang tak jumpa-jumpa, lampu pun dah menyala..alhamdulillah..

lampu suluh hilang..setelah menjadi permainan si keciks..lilin juga disimpan sebab kanak-kanak sekarang terlalu berani bermain dengan api..jadi simpan sangat sampai dah tak jumpa..hanya jumpa kepala lampu suluh..badan nya terus hilang dan menjadi misteri hingga kini..

sekiannn~


2 comments:

  1. kata je la takut ..
    hahaaa

    selama ni tak la penakut .
    tiba2 hari tu cam seram plak . cm tu eh ?

    ReplyDelete
  2. weh..aku brani kottt..dulu gi toilet tepi rokiah tu relaks je 2,3 pagi sorang2..just lari2 skit je time nk balik blk tu..kahkahkah;'p

    ReplyDelete