Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 3, 2012

Assume

ini merupakan antara masalah yang dihadapi oleh kita dalam kehidupan seharian.
assume.apa ingat awak bomoh boleh agak-agak?

kita manusia biasa.jangan suka mea"anggap" blah blah blah. kita kena outspoken supaya jelas dan nyata. jangan anggap orang sentiasa faham kita.atau kita terlalu faham orang.

disebabkan graduan diploma syariah dan perundangan,(nak gah je.)maka saya lebih mudah untuk sertakan contoh kes.

gayah vs pak mat

gayah nak pindah rumah,nak pinjam lori pak mat.gayah anggap pakmat dan lorinya ada dirumah pada hari sabtu.kan sabtu orang cuti.datang hari sabtu pakmat ke kerja bawa lori.

gayah masih lagi meng"anggap" sabtu pak mat dah kerja.ahad mesti cuti.lalu tak bertanya dan datang lagi pada hari ahad.datang-datang pak mat masih lagi ke kerja dengan lori nya.

bila dah dua hari puas meng"anggap" dan nasib memang tak baik,hari ahad baru nak tanya isnin boleh tak nak pinjam lori.pak mat pun jawab."lah,yang tak cakap nak pakai kenapa?kalau cakap boleh la pergi kerja naik bmw ke merc ke..kann"

buang masa kan kalau kita ni jadi manusia yang assume sentiasa.sepatutnya kerja boleh selesai hari sabtu dah jadi lambat hari isnin.

sekian~

No comments:

Post a Comment