Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 16, 2012

Nama Komersial Baru "Amirah Lee"


ehem.mulai dari hari ini,saya Siti Nur Amirah nak pakai nama commercial "Amirah Lee".
commercial lah sangatttt..-__-"

saya nak orang keliling saya tahu saya keturunan cina!saya bangga!bangsa saya cina,agama saya ISLAM!alhamdulillah.;')
kesedaran ni dari kisah perbualan saya dengan kak zah dari deputy rector.p.a prof.seorang yang sangat sistematik!

kak zah cakap saya putih.saya cakap lah mak saya cina."nama apa?" kak zah tanya.saya cakap la kat surat beranak Lee Hui.
tapi i/c Raefah bt Zainal. kak zah kata,"laaa..kenapa tak kekalkan nama keluarga.ramai sekarang tak tukar nama.kekal kan nama keluarga. saya cuma jawab,ala zaman dulu bukan fikir macam sekarang.

sebenarnya umi kan jadi Islam sebab keluarga Islam ambil umi jadi anak angkat.jadi bukan umi yang pilih nama.hehe.
tapi malas nak jawab panjang-panjang kat kak zah.ye lah amirah.malas lah sangat awak tu nak menjawab..bukan rajin je ke mulut tu bercerita..menaip rajin lah pulak kan..-__-"

yang saya tersentappp bila kak zah kata, "tak la.nanti kalau jumpa keluarga cina balik mesti diorang suka.dah masuk Islam tapi tak buang nama keluarga.;')" betul kan apa kak zah cakap.kan saya memang simpan impian dan harapan teringin nak cari kerabat umi.;') semoga ini membantu.

terima kasih kak zah atas pencerahan ni.kenapa saya tak jumpa kak zah 20 tahun lepas?kalau tak dari kecil saya pakai nama komersial "Amirah Lee" hehe.apa pun,better late than never.;')

yang benar,

Amirah Lee

4 comments:

  1. klo dari kecik pon, mesti la guna nama family bapak dear.. hahaa

    ReplyDelete
  2. ayyoo..org islam ade nama family kah?kalau betul2 nak pakai nama family aku kena letakk lee amirah.bukan amirah lee.kan binti masih kepada bapa.just nak tunjuk kita tak buang keturunan kita.;') dan orang pun tak yah nak tny2 asal putih.amirah lee org tau keturunan cina.hehe;'p

    ReplyDelete
  3. orang arab ade je.. diorg letak nama family kat blkg.
    cnth mcm hamid albar. albar tu nama family

    ReplyDelete
  4. ok laa..lupa plak syed2 pun islam kan..melayu wan megat segala tu nama family la kan.hehe.ape2 lah.jnji nk cte aku bangga ade drh cina yg beragama Islam!hehe;')

    ReplyDelete