Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 20, 2013

Barang Baby Pertama Yang Dibeli Menjadi Antara Barang Pertama Yang Digunakan

Maaf tak reti nak pendek kan tajuk entry.;'p
tapi itu lah dia.alhamdulillah..antara barang pertama yang saya beli belah barang-barang baby waktu pertama kali pergi ekspo baby kat entry ini ,barang ni lah antara yang pertama saya guna lepas bersalin. ini lah yang dikatakan berkat mungkin?;')
 
 
barang pertama yang saya nak ajak wanita-wanita yang bakal bergelar ibu sekalian mesti beli adalah nursing pillow!;')
 
 
 
saya dah letak nursing pillow ni dalam bonet kereta.sama kepentingan dengan baju-baju dan barang lain untuk sambut baby.;')
 
kegunaan bantal ni haruslah ketika menyusu.yedakk??dah nama nursing pillow.

mengangkut kemana-mana saja.;'p ni waktu kat hospital Sungai buloh.kan dah cerita dapat katil lipat jeee..bukan katil empuk boleh laras kepala tuuuu...T__T tapi syukur sebab boleh bersama Zakwan..weee...;')
eh.tengah cerita pasal bantal!;'p nurse lalu tengok saya tengah breastfeed Zakwan nurse tegur..selesanya dia menyusu.nurse pun jeles tau..ehh..-_-
 
selain tu,bantal ni juga boleh jadi multi tasking.-__-"
lepas menyusu tu,dia tengah lena atas bantal,angkat dengan bantal-bantal dan alihkan baby.jadi dia tak rasa sangat dialih-alih.Zakwan memang..pantang gerak sikit mata dah bulat.saja nak mengempeng.-__-'
 
 
jadi la tempat tidur bayi juga..;'p
 
selain tu..satu lagi kegunaan bantal ni..yang ni kegunaan untuk ibu.bukan baby.lepas bersalin tu.lagi-lagi yang anak pertama..99% doktor akan buat episiotomy bagi yang bersalin normal.T__T
 
dannn...time kepedihan yang amat tu.nak duduk pun takleh weyh!!sila lah duduk di atas bantal empuk ini.serious..;') alhamdulillah membantu.sebab tengah dia kosong.jadi tak kena kat tempat luka jahit tu.;') dia tampung punggung dan boleh la kita duduk..hehe..
 
haa..barang kedua yang saya bersyukur sebab saya beli ialah..
 
 
 haa..breast pump!!
 
walaupun sekadar autumz.alhamdulillah la ada..dari takde..yedakk..
in shaa Allah.ada rezeki dan keperluan boleh upgrade.;') nanti try update pasal autumz marvel breast pump ni.;'p
 
alhamdulillah saya beli breast pump awal-awal.kan cerita Zakwan ada masalah awal kelahiran dan kena tahan.saya dah balik.saya still buat power pumping bagi menggalakkan proses pengeluaran susu.saya bukan lah golongan yang bertuah tiba-tiba susu mencurah-curah. waktu kat rumah saya pump sampai berdarah-darah.T__T nak bagi susu keluar.kalau Zakwan yang suck mesti lagi sedap.
 
dan alhamdulillah,waktu dah boleh jumpa dan breast feed Zakwan secara direct, susu dah ada.;') alhamdulillah.saya fikir positif susu cukup untuk Zakwan.dan hasilnya dia beyak dan kencing berkali-kali dan saya sangat lah happy.haruslah itu hasil dari susu saya kan?dari mana lagi..hehe..;')
 
dan semalam..hari ke 20 saya berpantang,kena pergi PAC lagi.;'p maka bermulalah detik saya keluar tak membawa beg tangan.tapi bawa nursing bag!cool sangat rasa..i'am hot ibu..hehe..;'p ada rezeki cerita pasal PAC semalam nanti ye..(banyak beno nak cerita)
 
haaa..cukup la 2 barang ni kot.yang mungkin tak semua orang rasa penting.tapi dari awal kehamilan saya dah rasa penting dan alhamdulillah memang berguna.;') jadi fikir-fikirkan dan selamat membeli!;'p


2 comments: