Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 21, 2015

Abang Long Zakwan

Assalamualaikum.sejak 2,3 hari ni sangatttt aktif tengok video natural/homebirt.baca pasal hypnobirthing..amani..seronok sangat baca cerita diorang bersalin kat rumah.suami je yang sambut.dari dulu teringin.tapi bila tanya suami soleh,berani tak?dia tak beraniiii..huhu..

Takpe..kat mana pun,moga Allah permudahkan jalan.in shaa Allah.
Kesian kat zakwan.ibu dia asyik menghadap handphone..T_T kadang-kadang rasa nak pakai hp lama yang takde internet.sorry zakwan..ibu minta maaf banyak-banyak.

Cerita pasal zakwan,kadang-kadang rasa macam dia dah besarrrr sangat.macam matang sangat pun ada.serius.ke sifat abang long tu yang buat dia jadi lebih sensitif.kekadang rasa macam matang dari abi..-_-" erkk..;'p

Kisah 1: duk kutip baju adik baby yang dah kering.masuk bilik sambil duk keluarkan hanger.dalam hati nanti la amek beg kertas kat ruang tamu.(simpan hanger kecil dalam tu) tetiba zakwan tengok ibu duk buka hanger tu dia keluar bilik.tak lama tu masuk bilik sambil bawa sekali beg kertas yang dalam dia memang ada hanger kecik-kecik tu..T_T nak nangis tau.tak payah suruh dia tau ambil.kalau abi,selagi tak minta tolong buat tak tau jee..;'p matangnya Zakwan.

Kisah 2 : mula-mula zakwan duk begayut kat ibu atas sofa.berhimpit-himpit.abi panggil zakwan baring sebelah abi kat bawah.(atas karpet) zakwan pun turun baring sebelah abi.abi letak bantal sebelah abi.dia baring atas bantal tu.tak lama dia bangun sambil bawa bantal tu jalan menuju kat ibu dia atas sofa.ibu sangka zakwan nak baring sebelah ibu.tapi takkk..dia nak bagi bantal kat ibu.ibu baring kat sofa tak berbantal.nak menangisssa tau anak pandai macam ni.lepastu dia ambil bantal lain dan baring sebelah abi balik..

Allah..hebatnya Allah cipta.anak baru 2 tahun pun ada hati perasaan yang maha hebat.moga Zakwan terus membesar dengan budi pekerti mulia.rajin tolong orang susah.jangan tunggu orang minta tolong,baru kita nak tolong.moga Zakwan membesar sentiasa memberi manfaat pada orang sekeliling.ibu doakan.in shaa Allah.moga Zakwan jadi Abang penyayang kepada adik-adik.rajin solat,mengaji.rajin belajar.in shaa Allah.moga Zakwan membesar seiring maksud nama yang Allah ilhamkan pada ibu abi untuk beri pada zakwan..Muhammad Haris Zakwan.Yang terpuji,pemelihara,yang bijaksana.aminnn.

No comments:

Post a Comment